čtvrtek 7. srpna 2008

Objektivy - ohniska

Jako mladej fotograf, tehdá ještě s prakticou jsem měl velkou touhu. Mít pořádný tele. Fotopuška Zenit byl sen, bez něhož zajisté nešlo udělat dobrou fotku. Nakonec jsem ji nikdy neměl. Před pár lety jsem si koupil tele 100-300mm APO od minolty. Pár snímků jsem s tím udělal, ale stejně jsem žádné vzrušení z perfektních snímků necítil. Objektiv to byl relativně slušný, taková ta sorta za 16000,-, když ty levné byly za 7990,- Kde ty skvělé fotky jsou? Proč jsou ty fotky taknějak podivně ploché? Proč mám rozmazané fotky když fotím na 1/125? proč ho nosím a nakonec ho ani nevytáhnu?

Po roce vlastnictví tohoto dlouhého skla se mi namátlo koupit si širokáč. Trochu mě k tomu přivedl Předseda, který tou dobou fotil již výhradně širokoúhlými skly. Od té doby vím co nasadit, když chci, aby to mělo šťávu.